Paradoks przodków

W jednym z niedawnych numerów New Scientist, w dziale pytań zadanych przez czytelników, znalazłem taki oto twardy orzech do zgryzienia.

Każdy z nas ma dwoje rodziców, czworo dziadków, ośmioro pradziadków, itd. Jeśli cofniemy się wstecz n pokoleń, doliczymy się 2n przodków. Załóżmy, że jedno pokolenie odpowiada 25 latom (przez pokolenie rozumiemy średni okres pomiędzy narodzinami a doczekaniem się własnego potomka). Tysiąclecie to zatem 40 pokoleń. A więc zaledwie (zaledwie, bo historia rodzaju ludzka jest kilkadziesięciokrotnie dłuższa) tysiąc lat temu każdy z nas miał 240 praprapra…pradziadków. Jednak 240 ludzi to przeszło bilion — więcej niż kiedykolwiek żyło na Ziemi. Zarazem oczywiste jest, że każdy musi mieć dwójkę rodziców…

Jakieś propozycje rozwiązania paradoksu?

Reklamy

7 uwag do wpisu “Paradoks przodków

  1. A czy przypadkiem to, ze rodzice moga miec wiecej niz jedno dziecko nie rozwiazuje paradoksu?

  2. Rozwin mysl. Rodzice moga miec wiecej niz jedno dziecko, ale problem polega na tym, ze dzieci nie powinny miec dzieci ze swoimi rodzicami (sic!). Masz dwoje rodzicow, czworo dziadkow, osmioro pradziadkow, itd. — niezaleznie od tego, ile kazda "para przodkow" miala dzieci. Innymi slowy musisz miec 240 przodkow, jezeli cofniesz sie 40 pokolen wstecz. Ale ja nie mowie, ze jestes na zlym tropie, tylko ze to co napisales, mnie nic nie wyjasnia…

  3. To moze graficznie:Wedle artykulu ktory przytaczasz mamy cos takiego:1 2 3 4 5 6 7 8 I pokolenie / / / / 12 34 56 78 II pokolenie / / 1234 5678 III pokolenie / 12345678 IV pokolenieA wiec w czasie 4 pokolen z 8 przodkow (1,2,3,4,5,6,7,8) "robi" nam sie jedna osoba (12345678).Ja proponuje cos takiego:1 2 3 4 I pokolenie| /| | /|| / | | / || / | | / ||/ | |/ |12a 12b 34a 34b II pokolenie| — /–/ || / || / || /–/ — |12a34a 12b34b III pokolenie / / 12a34a12b34b IV pokolenieA wiec "wyczarowalem" jedna osobe w 4 pokoleniu z dwukrotnie mniejszej ilosci przodkow. Teoretycznie osoby z drugiego pokolenia mogly miec wiecej niz jedno dziecko ale trudno byloby to przedstawic w ASCII zeby patrzacego nie rozbolala glowa.PS. Nawet nie wiesz jak sie nameczylem zeby to w ASCII wyrzezbic :)PPS. Grrr… Ten twoj "wspanialy" blog wycina spacje i moje ASCII sie rozjechalo. Nie chce mi sie myslec jak to poprawic. Wklej to gdzies gdzie literki maja rowna szerokosc i powstawiaj spacje zeby mialo sens albo uwiez na slowo ze mam racje :)PPPS. K….! Jak ja nienawidze aplikacji ktore mysla, ze sa madrzejsze od uzytkownika!

  4. Jeżeli rodzicami 12A34A są 12A i 34A, a rodzicami 12B34B są 12B i 34B, to 12A34A i 12B34B są rodzeństwem ciotecznym (np. ojciec 12A34A, 34A, jest bratem ojca 12B34B, 34B). Lordzie, nie wiem, co paliłeś, ale ja nie chcę oglądać kazirodztwa i innych bezeceństw w komentarzach w swoim blogu. :)A tak bardziej na serio, to rozumiem myśl — generalnie chodzi o to, że prędzej czy później dzieci muszą mieć ze sobą bliżsi lub dalsi kuzyni. Nic dziwnego, że na świecie aż roi się od popaprańców. :)Lordzie, gratuluję, rozwiązałeś paradoks przodków. W nagrodę na sesji w niedzielę Cade'a napadnie tylko 20 czarnoskórych punków uzbrojonych w łańcuchy, a nie 40, tak jak zapowiadałem. Cieszę się poza tym, że stajesz się coraz aktywniejszym supporterem mojego bloga. :)

  5. Mam przynajmniej nadzieje, ze beda sluchali 50 Cent jak ich spotkam :)Z tym supportem to sie zobaczy. Jeszcze sie co prawda nie uzewnetrzniasz emocjonalnie, ale nie nalezy tracic czujnosci :)

  6. Uzewnętrznię się w najbardziej nieoczekiwanym momencie w możliwie najbardziej ekshibicjonistyczny sposób i tym sposobem zniszczę Cię całkowicie. :)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s