Gender złamał mi rękę

„Gender” to wieloznaczne pojęcie związane z feminizmem trzeciej fali. Jego krytyczny opis przedstawił na początku roku blog Mechanika Społeczna, natomiast całkiem niedawno natknąłem się na artykuł Tomasza Gabisia, w którym konserwatywny publicysta przedstawia długi szereg konkretnych zarzutów pod adresem „feminizmu-dżenderyzmu”. Tekst Gabisia liczy aż 50 000 znaków, pomyślałem więc, że warto byłoby uporządkować zawarte w nim tezy. Niech poniższa lista pomoże wyostrzyć kontrowersje wywoływane przez dżenderową ideologię. Źródła dodałem samodzielnie.

gender-mem

Niekorzystne konsekwencje feminizmu-dżenderyzmu dla samych kobiet

  • pozbawia kobiety naturalnych im zalet i przewag, próbuje zdewaloryzować ich pozytywne cechy takie jak opiekuńczość, łagodność, chęć zakładania rodziny
  • demonizuje typowo męskie przymioty, z których kobiety też czerpią korzyści (np. dzięki postępowi technologicznemu)
  • daje asumpt do kobiecego samoużalania się
  • feministyczny schemat myślenia każe kobietom zrzucać na mężczyzn winę za własne niepowodzenia i błędy
  • prowadzi do rzeczywistego wzrostu wrogości wobec kobiet

Hipokryzja feminizmu-dżenderyzmu

  • ideologia podważa zasadność biologicznego kryterium płci i lansuje pojęcie płci rozumianej jako konstrukt społeczno-kulturowy, ale zarazem, rozdając parytety i przywileje, korzysta wyłącznie z kryterium biologicznego
  • ideologia głosi przebojowość i inteligencję kobiet, lecz jednocześnie przywołuje na pomoc kobietom instytucje państwowe
  • ideologia uważa się za postępową, jednak w gruncie rzeczy usiłuje zastąpić uniwersalność praw człowieka matriarchalnymi formami wychowawczymi

Problemy i niesprawiedliwości dotykające mężczyzn a ignorowane przez feminizm-dżenderyzm

Prawne:

Socjologiczne:

Edukacyjne:

  • chłopcy mają gorsze oceny
  • chłopcy rzadziej kończą szkołę średnią
  • chłopcy częściej są dyslektykami
  • u chłopców częściej diagnozuje się ADHD
  • chłopców jest więcej w szkołach specjalnych
  • wysiłki edukacyjne nakierowuje są na promowanie dziewcząt: odradza im się zawody „kobiece”, większą wagę przykłada się do problemów dziewcząt z przedmiotami ścisłymi niż chłopców z czytaniem, poprzez temporowanie chęci do rywalizacji hamuje się ich emocjonalny rozwój chłopców

Krytyka gender studies

Brak dyscypliny intelektualnej zastępują „interdyscyplinarnością”, czyli w praktyce dowolnością. Nie dysponują ani porządną metodologią, ani systemem jasnych pojęć i definicji, nie przestrzegają naukowych standardów, są ogólnikowe i mętne, ich żargon ukrywa lichość poznawczych rezultatów. (…) Dżenderowe profesorki w bunkrach swoich dżenderowych katedr (stworzonych w ramach polityki wspierania kobiet na wyższych uczelniach), okopane w swoich instytucjach , blokują rzeczowe i poważne studia nad płcią; stały się politycznymi agitatorkami w przebraniu naukowym, cechuje je nie chęć poznania i dążenie do prawdy, ale wierność linii państwowego feminizmu. Muszą podawać swoją feministyczną propagandę za naukę, bo od tego zależą decyzje administracyjne, podział środków i grantów, stanowiska, pozycje i prebendy.

Tomasz Gabiś

Ukryte cele feminizmu-dżenderyzmu (które subiektywnie uporządkowałem podług malejącego prawdopodobieństwa)

  • Feminizm-dżenderyzm to narzędzie doktryny kapitalistycznej. Jako że zajmowanie się domem i wychowywanie dzieci jest niewymierne ekonomicznie, kapitalizm rękami feministycznej ideologii wypycha kobiety ze sfery rodzinnej i zamienia je w pracownice oraz konsumentki. Zatrudnienie kobiet nie jest wcale pozytywnym aspektem „równości płci”, a jego zakamuflowanym celem
  • Feminizm-dżenderyzm sprzyja kobiecym elitom, gdyż parytety dotyczą głównie posad w intratnych branżach (polityka, zarządzanie). Publiczne pieniądze kierowane są do kobiet już uprzywilejowanych ekonomicznie. Z ideologii czerpią profity kobiety zakorzenione w strukturach władzy.
  • Ponieważ domniemane nierówności płciowe można tropić dosłownie wszędzie – w pracy, w rodzinie, w zachowaniach, w kulturze, w świadomości, w religii, w języku, w obyczajach, w tradycji, w wartościach, w postawach – feminizm-dżenderyzm uprawomocnia ingerencje w ludzkie życie i w kształt społeczeństwa. Sprzyja tym samym narastającej biurokracji i „pluszowemu totalitaryzmowi” liberalnej demokracji.
  • Zniechecając do małżeństwa, osłabiając rangę tradycyjnej rodziny i zmniejszając przyrost naturalny, feminizm-dżenderyzm sprzyja masowemu napływowi imigrantów z obcych kręgów cywilizacyjnych. Cel stanowi tutaj strącenie z piedestału kulturowego białego mężczyzny, „co ma raz na zawsze zapobiec groźbie odrodzenia się faszyzmu, który każdy taki mężczyzna nosi w sobie” (Gabiś).
  • Twarde jądro ruchu feministycznego-dżenderystycznego jest w istocie motywowane skłonnościami homoseksualnymi. Odsuwając kobiety od tradycyjnych ról płciowych zwiększa się lesbijską podaż. Swój interes mają tu również męscy homoseksualiści: Efekt uboczny dżenderyzmu to zachwianie tożsamości seksualnej mężczyzn, co prowadzi do zwiększenia także i gejowskiej podaży.

____________________
Zdjęcie wykorzystane w nagłówku pochodzi ze zbiorów Sił Obronnych Izraela.

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Gender złamał mi rękę

  1. Bardzo, bardzo dobry wpis, panie redaktorze! Będę linkował na każde lewicowe forum, niech Oświecenie będzie z nami!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s