Reklama na raz

Najsłynniejsza reklama telewizyjna na świecie zasłużyła na swoją sławę z przynajmniej trzech powodów. Po pierwsze, została perfekcyjnie wyreżyserowana – za kamerą stanął sam Ridley Scott będący wówczas u u szczytu formy. Po drugie, wyemitowano ją (oficjalnie) tylko jeden jedyny raz, w trakcie meczu Super Bowl 22 stycznia 1984 r. Po trzecie, zapowiadała premierę pierwszego komputera z legendarnej serii Macintosh, który do amerykańskich sklepów trafił dwa dni później.

Inną słynną reklamę-jednorazówkę stanowi tzw. „Dziewczynka ze stokrotką” z 1964 r., w której Lyndon B. Johnson straszył wyborców, że jeśli zagłosują na jego republikańskiego rywala, Barry’ego Goldwatera, to zaryzykują rychłą globalną wojnę termojądrową.  Spot wywołał ogromne kontrowersje i natychmiast go wycofano.

Johnson odniósł przytłaczające zwycięstwo. Uzyskał 486 głosów elektorskich. Goldwater – zaledwie 52.

 

Reklamy

Jedna myśl w temacie “Reklama na raz

  1. 5000lib 27/01/2019 / 20:42

    Oj tak najdroższa i najsłynniejsza, a teraz, przy okazji dwóch części filmu o Jobsie, to najczęściej maglowana reklama. W Polsce, chociaż zdarzają się wyjątki, reklama nadal nie jest formą sztuki, chociaż…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s